måndag 21 december 2015

Valpar??

Intresserade av att låta Vilda få valpar var frågan? Vi diskuterade det länge och väl här hemma - det är ju min mans hund - men jag tog beslutet. Vilken överraskning... Javisst är vi intresserade! Vi har möjlighet att hålla en hund och valpkull avskilt -, vi jobbar bägge skift så det är sällan många timmar tomt hus - samt inte minst min dotter som är utbildad djurskötare bor på kort avstånd och är villig att hjälpa till.
Här presenterar jag min dotter - sysselsatt med att tämja en vildkatt från hittedjurshemmet Skeppsdal. Den har nu flyttat tillbaka och - tror jag - fått nytt hem.

Alltså - vi började förbereda oss på att Vilda enligt konstens alla regler borde löpa i januari så jag bokade tid för höft och armbågsröntgen. Inte obligatoriskt för beagles men jag ville göra det.

Då Vilda var röntgad hos Kaisa Wuorimaa i Ingå och mottagningssköterskan bar ut henne nämnde hon i förbigående - hon löper ju också! jahaja - gomorron yxskaft!

Kontakt till uppfödare Titi - Vilda löper NU!!

- Då blir det att vänta på röntgenresultat men samtidigt söka hane, sa Titi lugnt. Om hon är i löpets början så har vi ju tid...

Jag var inte direkt lika lugn - för jag hade ju inte MÄRKT att hon löper... Nå efter en lätt mental stress visade det sig att armbågarna som är viktigast hos beagles var utmärkta och höfterna B/C vilket kunde bero på löpet.

Titi kontaktar - en potential hane finns i Esbo. Men när är då dagen D?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar