tisdag 22 december 2015

Inget är som väntans tider...

Fyra veckor efter parningen beslöt vi gå på ultraljud till Ingå veterinären Kaisa Wuorimaa. Jag försökte se efter alla tecken hos Vilda - lätt illamående, trötthet - svullnad - njaee svårt att säga eftersom denna hundgraviditet är första för mig. Men jag förberedde med Nutrolin pentuöljy - det lär ska påverka så att valparna blir väldigt kloka :)


Fredagen 4 december var det dags för ultraljud och eftersom jag jobbade fick maken äran att åka med Vilda. Jag var nervös men eftersom förmiddagen gick med mycket jobb för min del så gick det fort - jag var inne i apoteket på ärenden då mannen hade ringt. Lätt svettig om handen ringde jag upp.

-Hur gick det?
- Jo det gick bra, sager mannen med glad röst. Jasså - bra??
- Jo Vilda är dräktig och 6-7 valpar kan urskiljas i ultraljudet.

__________________

Nu var det på riktigt! Snabbt besked till uppfödaren och till Oskus matte som också självklart väntat.

Till saken hör att det hade ju redan kommit en del förfrågningar och preliminära reservationer på valpar då Titi lagt ut på  http://beaglejarjesto.fi/foorumi/index.php?c=1 att valpar är planerade.

Här hittar man också Titis hemsida
http://tavajs.nettisivu.org/pentusuunnitelmia-2015/

och hennes blogg tavajs.blogspot.fi

Nu har dräktigheten framskridit - allt har gått bra - och Vilda som hade lite dålig matlust tidigare har börjat äta friskt. Trött är hon - soffliggande är nu tillåtet.

Ganska rund tjej :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar